2022(e)ko apirilaren 7(a), osteguna

SUPER MARIO BROS

Egun on! Egun hauetan oporrak datorrela pentsatzen ibili naiz. Eta nik oporretan Super Mario Bros-era asko jolasten dut. Beraz, zergatik ez hitz egitea honi buruz?


Super Mario Bros plataformako bideo-joko bat da, Shigeru Miyamotok diseinatua, 1985eko irailaren 13an kaleratua eta Nintendo japoniar konpainiak ekoiztua, Nintendo Entertainment System (NES) kontsolarako. Jolasak Mario eta Luigi anaien abenturak deskribatzen ditu, jada 1983ko Mario Bros. arcade-n protagonista izan ziren pertsonaiak. Oraingoan, biek erreskatatu behar dute Peach printzesa Koopasen erregeak, Bowserrek bahitu zuen Mushroom Kingdomtik. Zortzi mundu ezberdinetan zehar, jokalariek bi anaietako bat kontrola dezakete eta, azkenean, gaztelu bakoitzeko munstroei aurre egin beharko diete mundu bakoitzeko dagozkien mailak egin ondoren, Peach printzesa erreskatatzeko.


Marioren pertsonaia ezagun egin zuen jokoa izan zen, Nintendoren ikono nagusia bihurtuz, eta bideo-jokoetako pertsonaiarik ezagunenetako bat, baita bere anaia txikia Luigi ere. Gainera, lehen aldiz, Princess Peach Toadstool, Toad, Bowser aurkeztu zituen, beste pertsonaia batzuen artean. Joko hau Nintendoren albo-korritze plataformako lehen bideo-jokotzat hartzen da eta mugarri bihurtu da bere diseinuak eta eginkizunak bideo-jokoen industrian duen garrantziagatik. Bere kaleratzea 1983ko bideo-jokoen industriaren krisiaren ondoren lehenengo salmenta-erregistro handia izan zen (10 milioi kartutxo baino gehiago saldu ziren), beraz, modu jakin batean, NES kontsola ezagun egin zuen. 


Arrakasta komertziala izan ondoren, sekuentzia zuzena izan zuen, Japoniatik kanpo Super Mario Bros.: The Lost Levels izenarekin ezagutzen dena, Miyamoto protagonista zuen Yume Koujou Doki beste joko baten aldaera gisa, zeina Mendebaldean sekuentzia zuzen gisa merkaturatu zena, izan ere. Japonian kaleratutako bertsioa zailegia zen. Hainbat bertsio "ordezko" ere izan zituen, hala nola All Night Nippon Super Mario Bros, baita arcade, film eta telesailen moldaketak ere.


8-4 mailara iristen denean, Mario gaztelu baten barruan aurkitzen da, lehenak bezala, labirinto itxurakoa. Labirinto hau igaro ondoren, Koopa erregea ezagutuko du berriro, zeinak su bolak eta mailuak botatzen dituen. Aurrekoen antzera, bi modu posibletan gainditzen da. Hura garaitu ostean, Mariok aurreko faseetan Toadekin zegoen tokira aurrera egiten du, nahiz eta oraingoan Peach printzesa agertzen den “Eskerrik asko Mario [edo Luigi]! Zure bilaketa amaitu da. Misio berri bat aurkezten dizuegu. Sakatu B botoia mundu bat hautatzeko."


Jokoa irabazi ondoren, jokalariari jokoa berrabiarazteko aukera ematen zaio, baina modu gogorrean, non Goombas guztiak Buzzy Beetles ordezkatzen diren (Koopa Troopa bezalakoak baina su-bolekin garaitu ezin direnak) eta etsai guztiak handitu egiten dira. abiadura. Gainera, igogailuak gero eta txikiagoak dira eta gero eta arrisku gehiago daude munduan. Esaterako, 1-3 munduan, kanoi-bolak pantailan zehar hegan egiten dute, normalean beranduago agertzen ez direnak, 5-3 munduan bezala.


Hona hemen bideojoku osoa pasatuta: